1984
2004.12.19. 15:53
Nyomtatás! Ajánlom ezt a lapot a barátomnak!
A Williamshez vagy a McLarenhez képest a Toleman egy kis csapat volt, ennek ellenére a csapat egy meglehetősen jó autót készített, amit a Hart turbómotorja hajtott meg, és ez volt az az autó, amivel Senna megkezdte sikersorozatát. Első világbajnoki pontját már a második futamán, Dél-Afrikában, Kyalamiban szerezte egy hatodik helyezéssel és sérült orrkúppal. Két héttel később ugyanezt az eredményt ismételte meg Zolderban, a belga pályán. Az évad negyedik versenyén, a San Marinó-i Nagydíjon azonban kiesett a kvalifikáción, egész Formula–1-es pályafutása során először és utoljára. Senna első évadjának egyik kiemelkedő futama a Monacói Nagydíj volt, amit a pilóták zuhogó esőben futottak. A brazil csak a tizenharmadik helyet érte el az időmérő edzésen, de a versenyen folyamatosan tört előre, és a 19. körben megelőzte a második helyen álló Niki Laudát, majd körről-körre csökkentette a vezető Alain Prosttal szemben lévő hátrányát. Mielőtt a franciát is megelőzhette volna, a versenyt az egyre erősebben zuhogó eső miatt a 31. körben biztonsági okokból leintették.
Senna az évad során még további két dobogós helyezést ért el, az egyiket a Brit Nagydíjon, Silverstoneban, a másikat pedig a szezonzáró Portugál Nagydíjon, Estorilban. Ayrton az évad végén végül tizenhárom ponttal a kilencedik lett, holtversenyben Nigel Mansell-lel. Az Olasz Nagydíjon nem vehetett részt, a Toleman ugyanis felfüggesztette szerződését, miután Senna úgy határozott, hogy 1985-től a Lotusnál folytatja karrierjét
A Formula–1-en kívül Senna részt vett még ebben az évben az 1000 kilométeres nürburgringi versenyen is, ahol Henri Pescarolóval és Stefan Johanssonnal közösen nyolcadik helyezést ért el egy Porsche 956-tal. Számos Formula–1-es pilótával együtt részt vett a Nürburgring megnyitása alkalmából rendezett bemutató versenyen, ahol minden versenyző 190E 2.3-16-os Mercedest vezetett. A versenyen Senna győzött Niki Lauda és Carlos Reutemann előtt
Eredmények 1984
|
Forma-1
|
Dátum
|
Bajnokság
|
Pálya
|
Auto
|
Helyezés
|
|
március 25.
|
Brazil GP
|
Rio
|
Toleman TG183B-Hart
|
|
K
|
április 7.
|
Dél-Afrika GP
|
Kyalami
|
Toleman TG183B-Hart
|
6
|
|
április 29.
|
Belga GP
|
Zolder
|
Toleman TG183B-Hart
|
6
|
KIZ
|
május 6.
|
San Marino GP
|
Imola
|
Toleman TG183B-Hart
|
|
K
|
május 16.
|
Inaugural SCR
|
Nürburgring
|
Mercedes Benz 190 E
|
1
|
|
május 20.
|
Francia GP
|
Dijon
|
Toleman TG184B-Hart
|
|
K
|
június 3.
|
Monaco GP
|
Monte Carlo
|
Toleman TG184B-Hart
|
2
|
LK
|
június 17.
|
Kanadai GP
|
Montereal
|
Toleman TG184B-Hart
|
7
|
|
június 24.
|
Detroit GP
|
Detroit
|
Toleman TG184B-Hart
|
|
K
|
július 8.
|
Dallas GP
|
Dallas
|
Toleman TG184B-Hart
|
|
K
|
július 15.
|
Nürburgring 1000 km-es
|
Nürburgring
|
Porsche 956
|
8
|
|
július 22.
|
Brit GP
|
Brands Hatch
|
Toleman TG184B-Hart
|
3
|
|
augusztus 5.
|
Német GP
|
Hockenheim
|
Toleman TG184B-Hart
|
|
K
|
augusztus 19.
|
Osztrák GP
|
Österreichring
|
Toleman TG184B-Hart
|
|
K
|
augusztus 26.
|
Holland GP
|
Zandvoort
|
Toleman TG184B-Hart
|
|
K
|
szeptember 9.
|
Olasz GP
|
Monza
|
Toleman TG184B-Hart
|
|
NI
|
október 7.
|
Europa GP
|
Nürburgring
|
Toleman TG184B-Hart
|
|
K
|
október 21.
|
Portugál GP
|
Estoril
|
Toleman TG184B-Hart
|
3
|
|
---PP - első rajthely ----- LK - versenyen leggyorsabb kör ----- K - kiesett ----- KIZ - kizárták ---
|