1987
2004.12.19. 15:59
Nyomtatás! Ajánlom ezt a lapot a barátomnak!
1987-ben Senna még közelebb került a világbajnoksághoz. A Lotus versenyautója az egy évvel korábbi Honda turbómotort kapta, miután a Renault úgy döntött, hogy kilép a Formula-1-ből. Csapatársa a japán Nakadzsima Szatoru lett. Gyengébb kezdés után Senna két versenyt nyert meg egymás után: Monacóban, majd Detroitban. Ebben az évben a Lotus-Honda 99T hol jobban, hol kevésbé jól szerepelt az akkor domináns Williams-Hondához képest, amit az 1986-os évadhoz hasonlóan Nelson Piquet és Nigel Mansell vezetett. A Lotus 99T a javított kiadása ellenére (egy nagyon innovatív és aktív felfüggesztést használtak) gyengébbnek bizonyult a Williams FW11B-hez képest. A két csapat közötti különbség nyilvánvaló volt, az 1987-es Brit Nagydíjon, Silverstone-ban Mansell és Piquet lekörözte az azonos motorral ellátott Lotusokat. Mexikóban egy pördülés után Senna elveszítette esélyeit a világbajnoki címet illetően, így a verseny Nelson Piquet és Nigel Mansell között dőlt el. Nigel Mansell gerince azonban megsérült egy súlyos balesetben a Japán Nagydíj edzésén Szuzukában, így Nelson Piquet lett az 1987-es világbajnok, miután Mansell nem tudott elindulni az évadzáró Adelaide-i futamon. Sennának viszont így lehetősége volt arra, hogy a második helyre lépjen előre az összetettben, ha legalább a 3. helyen végez. Viszont az Ausztrál Nagydíj után a bíróság úgy ítélte meg, hogy a Lotus-Honda fékvezetékei szélesebbek a szabályok által megengedettnél], így a csapatot kizárták a versenyből, ezzel az utolsó és legsikeresebb Lotus-szezon szomorú véggel záródott. Senna a kizárás után 57 ponttal a 3. helyen végzett, 1 pole pozícióval és 6 dobogós helyezéssel (4 második és 3 harmadik). Az évad végén Senna átigazolt a McLaren csapathoz, melyet Honda V6-os turbómotorral láttak el.
Eredmények 1987
|
|
Forma-1
|
|
Dátum
|
Bajnokság
|
Pálya
|
Auto
|
Helyezés
|
|
április 12.
|
Brazil GP
|
Rio
|
Lotus 99T-Honda
|
|
K
|
május 3.
|
San Marino GP
|
Imola
|
Lotus 99T-Honda
|
2
|
PP
|
május 17.
|
Belga GP
|
Spa
|
Lotus 99T-Honda
|
|
K
|
május 31.
|
Monaco GP
|
Monte Carlo
|
Lotus 99T-Honda
|
1
|
LK
|
június 21.
|
Detroit GP
|
Detroit
|
Lotus 99T-Honda
|
1
|
LK
|
július 5.
|
Francia GP
|
Paul Ricard
|
Lotus 99T-Honda
|
4
|
|
július 12.
|
Brit GP
|
Silverstone
|
Lotus 99T-Honda
|
3
|
|
július 26.
|
Német GP
|
Hockenheim
|
Lotus 99T-Honda
|
3
|
|
augusztus 9.
|
Magyar GP
|
Hungaroring
|
Lotus 99T-Honda
|
2
|
|
augusztus 16.
|
Osztrák GP
|
Österreichring
|
Lotus 99T-Honda
|
5
|
|
szeptember 6.
|
Olasz GP
|
Monza
|
Lotus 99T-Honda
|
2
|
LK
|
szeptember 20.
|
Portugál GP
|
Estoril
|
Lotus 99T-Honda
|
7
|
|
szeptember 27.
|
Spanyol GP
|
Jerez
|
Lotus 99T-Honda
|
5
|
|
október 8.
|
Mexikói GP
|
Mexikóváros
|
Lotus 99T-Honda
|
|
K
|
november 1.
|
Japán GP
|
Suzuka
|
Lotus 99T-Honda
|
2
|
|
november 15.
|
Ausztrál GP
|
Adelaide
|
Lotus 99T-Honda
|
|
K
|
|
|
|
|
|
|
|
---PP - első rajthely ----- LK - versenyen leggyorsabb kör ----- K - kiesett ----- KIZ - kizárták ---
|