1990
2004.12.19. 16:04
Nyomtatás! Ajánlom ezt a lapot a barátomnak!
Az 1990-es szezont Senna új csapattárssal, az osztrák Gerhard Bergerrel kezdte, akivel jó viszonya alakult ki. Prost a Ferrarihoz ment.
Az év első futamán az amerikai Phoenixben meglepetésre Berger gyorsabb volt Sennánál az időmérő edzésen, de a versenyen Ayrton nyert a fiatal Jean Alesi Tyrrellje előtt. 1990-re a hazájának nagydíját visszahelyezték Rio de Janeiróból az átépített Interlagosba. Hazai versenyén a pole-ból indult, de végül a harmadik lett Prost és Berger mögött.
Imolában ismét övé volt a pole, de kiesett, Berger pedig második lett. Monacóban, ahol hagyományosan jól szerepelt, győzött, és nyert Montrealban Nelson Piquet Benettonja előtt. Mexikóvárosban Prost nyert Mansell és Berger előtt, míg a brazil kiesett. Alain Paul Ricard-on és Silverstone-ban is folytatta győzelmi sorozatát, Senna pedig mindkét alkalommal a harmadik helyen végzett. Ezután egy rövidebb sikersorozat következett számára: nyert Hockenheimban, második lett a Hungaroringen Boutsen mögött, Spában és Monzában pedig ismét nyert. Estorilban Mansell nyert, Senna második lett, Prost harmadik. Jerezben Ayrton pole-t szerzett, de a versenyen kiesett és Prost nyert.
Így jutott el a mezőny ismét Szuzukába, ahol ismét egy botrányos verseny zajlott le.
A pole pozíciót Senna szerezte meg, mellőle Prost rajtolhatott. Senna csapattársával, Bergerrel még az időmérő edzés előtt elment Balestréhez, mert szerintük a pole helye a pálya kedvezőtlenebb, porosabb oldalán volt és szerették volna elérni, hogy ezt megváltoztassák. Balestre ebbe beleegyezett, de amikor Senna szerezte meg a pole-t, mégsem engedte meg a változtatást. A brazil ezen rettenetesen felháborodott és eldöntötte, ha Prost rajtol jobban, akkor meg fogja akadályozni, hogy az első kanyarba előbb érjen be, mint ő. A versenyen a francia le is rajtolta Ayrtont, és ekkor a brazil 273 km/h-ás sebességgel hátulról belement a Ferrariba, aminek következtében mindketten kiestek a versenyből. Ezzel Senna lett a bajnok. Tettéért nem kapott semmilyen büntetést, mert akkor még nem lehetett tudni, hogy ki okozta a balesetet. Szerinte nem ő volt az oka, hanem közvetett módon a FISA francia vezetője, Jean-Marie Balestre. Így magyarázta a versenyen történteket:
Hogy Senna ezt előre kitervelte, csak egy évvel később derült ki, amikor egy interjúban beismerte.
Az utolsó versenyen, Adelaide-ben szerzett egy pole-t, de nem fejezte be a futamot.
A világbajnoki cím 1988 után az övé lett. Összpontszáma 78 volt, a második helyezett Prosté 71. A McLaren-Honda előnye ebben az évben már nem volt olyan meggyőző, mint a megelőző két évadban: a Williams-Renault gyorsan fejlődött és az addig viszonylag gyenge Ferrari is előrelépett Prosttal.
Eredmények 1990
|
|
Forma-1
|
|
Dátum
|
Bajnokság
|
Pálya
|
Auto
|
Helyezés
|
|
március 11.
|
Amerikai GP
|
Phoneix
|
McLaren MP4/5B Honda
|
1
|
|
március 25.
|
Brazil GP
|
Interlagos
|
McLaren MP4/5B Honda
|
3
|
PP
|
május 13.
|
San Marino GP
|
Imola
|
McLaren MP4/5B Honda
|
|
PP/K
|
május 27.
|
Monaco GP
|
Monte Carlo
|
McLaren MP4/5B Honda
|
1
|
PP/LK
|
június 10.
|
Kanadai GP
|
Montreal
|
McLaren MP4/5B Honda
|
1
|
PP
|
június 24.
|
Mexikói GP
|
Mexikóváros
|
McLaren MP4/5B Honda
|
|
K
|
július 8.
|
Francia GP
|
Paul Ricard
|
McLaren MP4/5B Honda
|
3
|
|
július 15.
|
Brit GP
|
Silverstone
|
McLaren MP4/5B Honda
|
3
|
|
július 29.
|
Német GP
|
Hockenheim
|
McLaren MP4/5B Honda
|
1
|
PP
|
augusztus 12.
|
Magyar GP
|
Hungaroring
|
McLaren MP4/5B Honda
|
2
|
|
augusztus 26.
|
Belga GP
|
Spa
|
McLaren MP4/5B Honda
|
1
|
PP
|
szeptember 9.
|
Olasz GP
|
Monza
|
McLaren MP4/5B Honda
|
1
|
PP/LK
|
szeptember 23.
|
Portugál GP
|
Estoril
|
McLaren MP4/5B Honda
|
2
|
|
szeptember 30.
|
Spanyol GP
|
Jerez
|
McLaren MP4/5B Honda
|
|
PP/K
|
október 21.
|
Japán GP
|
Suzuka
|
McLaren MP4/5B Honda
|
|
PP/K
|
november 4.
|
Ausztrál GP
|
Adelaide
|
McLaren MP4/5B Honda
|
|
PP/K
|
|
|
|
|
|
|
|
---PP - első rajthely ----- LK - versenyen leggyorsabb kör ----- K - kiesett ----- KIZ - kizárták
|